Wciąż się rozwijamy!!!

Jednym z zasługujących na uwagę nowych sprzętów jest ścianka wspinaczkowa w Sali Integracji Sensorycznej (SI).

 

Naturalne zachowania dzieci skłaniają je do wspinania się na wszystko, co jest w zasięgu ich wzroku. Bardzo ciekawą alternatywą mogą okazać się ścianki wspinaczkowe. Są one dla dzieci o wiele bardziej interesujące i stanowią prawdziwe wyzwanie. Nie tylko pozwalają na wspinaczkę, ale wymuszają planowanie ruchu. Nie można pokonać ścianki wspinaczkowej w sposób przypadkowy.

 

Dróg prowadzących do sukcesu jest kilka, lecz bez planowania zadanie może stać się trudniejsze. Takie wyzwania dla dzieci są bez wątpienia pożądane. Naturalna ciekawość świata, jaką posiadają dzieci i chęć do wspinania się może zostać wykorzystana do wytworzenia u dziecka prawidłowych odruchów, przełamania oporów i lęków. Ścianka wspinaczkowa w terapii integracji sensorycznej to  nie pole do wyczynu sportowego.

 

 Podstawowym celem użycia ścianek wspinaczkowych w terapii sensorycznej jest opanowanie umiejętności planowania ruchu oraz idąca za tym świadomość własnego ciała.

Podstawowe obszary oddziaływań jakie uzyskujemy stosując ścianki to:

  • planowanie ruchu;
  • orientacja w przestrzeni;
  • uświadomienie możliwości i ograniczeń własnego ciała;
  • koordynacja wzrokowo-ruchowa;
  • precyzja ruchu;
  • wzmacnianie siły mięśni;
  • pokonywanie oporu i lęku przed wysokością;
  • doznania sensoryczne poprzez kontakt z różnymi fakturami używanych materiałów.

 

zobacz  zdjęcia

Halina Frączek